Profesjonalne statywy fotograficzne
Manfrotto – ta nazwa ma swoje stałe miejsce w fotografii i oznacza bardzo solidne statywy fotograficzne o wysokiej jakości wykonania. Od lat 70-tych firma dostarcza statywy trójnożne fotografom profesjonalnym i amatorom.
Statywy Manfrotto są niezastąpione również w zakresie obserwacji przyrody. Mimo wielu replik, oryginalne statywy Manfrotto pozostają niepokonane do dziś. Statywy oferowane są zazwyczaj bez głowicy, by pozostawić całkowitą swobodę decyzji co do jej wyboru.
Manfrotto
Płyta adaptacyjna 5/8" na 3/8"
$ 45,90
Manfrotto
Platforma/płyta adaptacyjna Hex na 3/8"
$ 46,90
Więcej o Manfrotto
Statywy Manfrotto idealnie nadają się do wykorzystania z lornetkami i lunetami, ale Manfrotto oferuje również statywy do lżejszych teleskopów klasy Traveller.
Pod koniec lat sześćdziesiątych, Lino Manfrotto pracował jako fotoreporter dla Il Gazzettino i Il Giornale di Vicenza w Bassano del Grappa; ponadto był aktywny w branży fotografii przemysłowej i reklamowej. W ówczesnych czasach wyposażenie studia fotograficznego było nieporęczne, ciężkie i w żaden sposób nie ułatwiało pracy profesjonalistom. Choć istniała szeroka gama lamp błyskowych, jednak podstawowe akcesoria, jak stojaki, ramiona i zaciski były całkowicie ignorowane przez przemysł.
Tak więc, Lino Manfrotto z pomocą współpracownika, stworzył pierwsze własne produkty, w tym lekką i stabilną lampę, która w końcu była wystarczająco jasna. Przez kilka lat produkował on jedynie pojedyncze sztuki dla zaprzyjaźnionych fotografów.
Później postanowił zaoferować je na arenie międzynarodowej i otrzymał pierwsze istotne zamówienie od dystrybutora szwajcarskiego. Garaż Lino Manfrotto stał się jego warsztatem, w którym produkował pierwsze ramiona, uchwyty przegubowe i inne statywy. Wkrótce zdał sobie sprawę, że moce produkcyjne są niewystarczające do realizacji wszystkich zamówień.
Od pracy w garażu do światowego sukcesu
W roku 1972 Lino Manfrotto spotkał Gilberto Battocchio, technika, który pracował dla firmy w Bassano, a tym samym swojego technicznie zorientowanego rywala. Nowicjusz przekształcił rozwiązania produktowe z czystych pragnień Lino Manfrotto w trójwymiarową rzeczywistość. Obydwaj stworzyli wspaniały zespół i w ciągu kliku lat wprowadzili firmę na poziom światowy.
(Zdjęcie prezentuje Lino Manfrotto (po prawej) ze swoim partnerem biznesowym Gilberto Battocchio)
W roku 1974 Manfrotto wprowadził swój pierwszy statyw. Innowacyjne, lekkie i wszechstronne statywy i stojaki Manfrotto odniosły ogromny sukces rynkowy. Artykuły takie jak Superboom, Autopole®, i Superclamp® stały się ważnymi elementami każdego studia fotograficznego na całym świecie. A konkurencja? Śledziła i kopiowała, ale nie mogła jednak sprostać innowacyjności, jakości i serwisowi Manfrotto.
Grupa rozrosła się, a w roku 1986 Manfrotto, posiadające w tym czasie sześć zakładów produkcyjnych w Bassano, przeniesione zostało do Feltre, dzielnicy przemysłowej Villapeiera, gdzie w ciągu dwóch lat powsatało pięć kolejnych zakładów produkcyjnych.
Pracownicy prezentujący najwyższy światowy poziom, innowacyjne produkty o wysokiej jakości, silne marki o wysokiej rozpoznawalności na całym świecie i ogromna wielkość sprzedaży w 140 krajach przyciągnęły do Manfrotto zainteresowanie międzynarodowych inwestorów. W roku 1989 cały udział Lino Manfrotto został sprzedany brytyjskiej grupie Vitec plc., międzynarodowej korporacji, która notowana jest na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Lino i Gilberto pozostali w zarządzie.
W roku 2004 założona została niemiecka firma dystrybucyjna Bogen Imaging GmbH. W roku 2010 Bogen Imaging zostało przemianowane na Manfrotto Distributions GmbH.
Nadejście w ostatnich latach ery cyfrowej głęboko zmieniło sektor fotograficzny oraz wideo, i pojawiły się miliony nowych entuzjastów. Niemal każdy miłośnik fotografii zna serie statywów 190 i 055.
Manfrotto przewidziało ten trend i wykorzystuje swoje doświadczenie do tworzenia nowych rozwiązań dla fotografów i filmowców na całym świecie.
(Ostatnia faza rozwoju serii 055: MK055XPRO3-3W)