Swarovski Optik jest częścią grupy Swarovski z siedzibą w Absam, w Tyrolu. Założona w roku 1949 firma specjalizuje się w obserwayjnym sprzęcie optycznym charakteryzującym się najwyższą precyzją i dlatego odniosła sukces w segmencie premium na rynku światowym.
Lornetki, lunety, urządzenia optoelektroniczne, lunety celownicze, dalmierze i wzmacniacze światła, ze względu na swą doskonałą jakość, używane są głównie przez użytkowników profesjonalnych (jak np. wykrywacze ognia w lasach kanadyjskich, badacze w stacjach antarktycznych, kontrolerzy ruchu lotniczego, ornitolodzy czy myśliwi). Jednak zalety funkcjonalne profesjonalnych urządzeń klasy high-end coraz częściej doceniane są również przez osoby, które w wolnym czasie uwielbiają na nowo odkrywać cuda natury.
Swarovski Optik wypracowało wyjątkową pozycję wśród dostawców produktów optycznych dalekiego zasięgu, między innymi ze względu na wyraźne zaangażowanie środowiskowe oraz zróżnicowany, aktywny wkład w ochronę siedlisk.
Swarovski
Adapter Smartphone VPA 2
$ 192,00
Swarovski
TLS APO 30mm do ATX/STX
$ 620,00
Swarovski
Adaptery do aparatów fotograficznych TLS APO 43mm f. ATX/STX
$ 620,00
Swarovski
Pierścień adaptacyjny CA-S Klemmadapter für Spektive
$ 53,00
Swarovski
Adaptery do aparatów fotograficznych TLS APO 23mm MFT f. ATX/STX
$ 620,00
Swarovski
Pierścień T2 do złącza bagnetowego Nikon-F
$ 35,90
Swarovski
Pierścień T2 do złącza bagnetowego MFT
$ 35,90
Swarovski
Pierścień adaptacyjny Adapter T2 do złącza bagnetowego Canon EF/EF-S
$ 35,90
Więcej o Swarovski
Historia firmy Swarovski rozpoczyna się w roku 1895 wynalazkiem: Daniel Swarovski opracowuje pierwszą elektryczną szlifierkę do kamieni szlachetnych i zakłada w Tyrolu przedsiębiorstwo rodzinne, którego nazwa stała się światowym synonimem najczystszego kryształowego szkła, precyzyjnego szlifu i genialnej pomysłowości.
W ciągu ponad stu lat od tego czasu, rozwinęło się kilka oddziałów firmy, których paleta produktów sięga od narzędzi szlifierskich, przez oszlifowane kamienie szlachetne i kryształy, po obserwacyjne urządzenia optyczne. Z punktu widzenia konsumenta, te obszary produktowe wydają się bardzo różne, jednak łączy je produkcyjno-techniczne know-how, napędzane przez ciągłe dążenie do najwyższej precyzji.
(Wysoka jakość optyki w klasycznym wydaniu: Swarovski Habicht 8x30 W)
Założenie firmy
W roku 1935, Wilhelm Swarovski, syn założyciela firmy, miał zaledwie 17 lat i był zapalonym miłośnikiem astronomii. Jego pasja „bycia bliżej gwiazd", jak mawiał, obudziła w nim ambicję skonstruowania własnej, ulepszonej lornetki.
W swojej pierwszej lornetce 6x30, wykorzystał on specjalne metody obróbki i szlifowania szkła stosowane w zakładzie ojca przy produkcji kamieni szlachetnych, do opracowania nowych procesów produkcji i szlifowania pryzmatów. Nie bez konsekwencji: w roku 1949 założył on w tyrolskim Absam Swarovski Optik KG. Jego pierwszy seryjny produkt, „Habicht 7x42", jest do dzisiaj obowiązującym standardem w optyce myśliwskiej.
(Najnowsze oblicze teleskopu Swarovski: luneta binokularowa BTX)
Postęp techniczny
Przewaga poprzez precyzję i technologię to filozofia zakorzeniona w kodzie genetycznym rodziny Swarovski, a ich firmy do dziś pozostają wierne zasadzie i wartościom założycieli. Po „Habicht", firma wprowadza w roku 1967 pierwszą rozsuwaną lunetę, w roku 1971 pierwszą na świecie ogumowaną lornetkę, a w roku 1976 pierwszą lunetę celowniczą wyposażoną w technologię Nova zapobiegającą urazom oczu przy odrzucie podczas strzelania z niekorzystnych pozycji.
Swarovski „EL" była pierwszą na świecie lornetką z otwartym mostkiem i w roku 1999 otrzymała ona nagrodę „Best of the Best Award" jako projekt dekady. W sumie ponad 30 krajowych i międzynarodowych nagród jest wyrazem uznania nie tylko dla innowacyjnej siły, najwyższej precyzji i bezkompromisowej jakości, ale również dla elegancji i ambitnego wzornictwa marki.
(Trzecia generacja lornetki Swarovski EL)
Czasy obecne
Swarovski Optik zatrudnia ponad 630 pracowników. W roku 2005 firma wygenerowała obrót 80 milionów euro. Udział eksportu o wartości 90% osiągnięto poprzez spółki dystrybucyjne w USA, Francji, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Włoszech, Niemczech, Austrii, krajach Beneluksu, a ostatnio również w krajach wschodnioeuropejskich.
Partnerzy handlowi w 30 krajach prezentują ofertę marki na wszystkich pięciu kontynentach. Skupiając się na najwyższej jakości optycznej, funkcjonalnej innowacyjności i wyrafinowanym wzornictwie, Swarovski Optik stoi obecnie na pozycji światowej marki premium.
(Kontrola jakości Swarovski Optik przeprowadzana jest bardzo starannie przez najbardziej doświadczonych pracowników.)
Sukces firmy opiera się nie tylko na zdolności integracji innowacji technicznych z wielokrotnie nagradzanym funkcjonalnym i estetycznym wzornictwem, ale również na wyraźnym ukierunkowaniu filozofii firmy na szacunek dla natury. Ta postawa znajduje wyraz zarówno w projektach ochrony przyrody, jak i we wzorowej produkcji przyjaznej dla środowiska. "Nasze urządzenia są osadzone w naturze", opisuje filozofię firmy Werner Trattner, rzecznik zarządu, "i tylko nienaruszona natura w sposób długoterminowy zapewnia nam rację bytu".